Doal Meyve

2009 yılında kurulan Anadolu Etap, altı yıllık çalışmanın ardından Türkiye’nin ilk sertifikalı meyve markası Doal’ı pazara sundu. Biz blog yazarları ve basından arkadaşlar için düzenlenen bir lansman ile bizlere bu süreç ve bundan sonrası için yaptıkları planları anlattılar. Bende sizleri bilgilendirmek adına bazılarını paylaşmak istiyorum…
Doal markası ile satışı yapılan meyveler, uluslararası Global G.A.P ve İyi Tarım Uygulamaları sertifikalarına sahip, Duyarlı ve Kontrollü Tarım uygulamaları ile yetiştiriliyor. Anadolu Etap’ın hem kendi çiftliklerinde yetiştirilen hem de kontrolündeki bahçelerden temin edilen ve Doal markası ile satışa sunulan meyveler, 600 farklı aktif maddenin kontrol edildiği testlerle analiz ediliyor. Doal markalı meyveler, titizlilikle yürütülen tüm analiz süreçlerinden başarı ile geçiyor.

Doal marka lansman toplantısında konuşan Anadolu Etap Genel Müdürü Demir Şarman, sağlıklı nesiller için sağlıklı meyveler yetiştirme misyonu ile faaliyetlerine başladıklarını söyleyerek, “Anadolu Etap’ın, ilk fidan dikimini 23 Nisan 2011 tarihinde gerçekleştirdik. Bugün itibariyle 25 bin dekar alanda kurulu altı çiftlikte 3 milyon 500 bin dikili meyve ağacına ulaştık” dedi.
Demir Şarman şöyle devam etti: “Anadolu Etap olarak yatırım tutarımız 290 milyon dolara ulaştı. Tarım, yatırım geri dönüşü uzun zaman alan ancak ülkemiz için önemli ve bizim inandığımız bir sektör. Hedeflerimiz doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz. Kuruluş hedeflerimizden biri olan, Türkiye’nin ilk sertifikalı meyve markası Doal’ı bugün itibariyle pazara sunduğumuzu bildirmekten büyük mutluluk duyuyorum. Anadolu Etap olarak, söz verdiğimiz gibi tüketicilerimizin hem çocukları hem de kendileri için doğallığından şüphe duymadan, güvenle tüketebilecekleri bir meyve markası oluşturduk. Meyve hem ekonomi hem de beslenmedeki yeri itibariyle Türkiye için son derece önemli. Yıllık meyve üretimi 18 milyon ton. Türkiye İstatistik Kurumu verisine göre, yıllık kişi başı meyve tüketimi ise 120 kilogram. Bu rakam, 74 kilogram olan dünya ortalamasının üstünde. Araştırmalarımıza göre ülkemizdeki meyve tüketiminin yüzde 60’ı çocuklu aileler tarafından yapılıyor. Doal markası ile tüketicilerimize, Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyveyi sunmayı; Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle taahhüt ediyoruz” dedi. Demir Şarman orta vadede Doal markasıyla 200 bin tonluk satış hacmine ulaşmayı hedeflediklerini de söyledi.

Anadolu Etap Pazarlama Müdüresi Aslihan Kaya kuruluşlarından bu tarihe kadar firma olarak neler yaptıklarıyla ile ilgili olarak bizleri ve Türkiye’deki meyveciliği bizlere anlattı.

TÜRKİYE VE MEYVE

Yıllık 18 milyon ton dolayındaki Türkiye meyve üretiminin büyük kısmını bölünmüş toprak yapısı nedeniyle küçük ve orta ölçekli üreticiler yapıyor.

Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de meyve sağlıklı beslenmenin çok önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Türkiye’de meyve tüketimi, beslenme piramidinde yaklaşık yüzde 14 olan oranıyla oldukça önemli bir yere sahip.

Türkiye İstatistik Kurumu verisine göre, yıllık kişi başı meyve tüketimi 120 kilogram; bu rakam, 74 kilogram olan dünya ortalamasının üstünde.

Türkiye’deki toplam meyve tüketiminin yüzde 60’ı çocuklu aileler tarafından yapılıyor.

ANADOLU ETAP

Anadolu Etap, 2009 yılında Anadolu Grubu, Özgörkey Holding ve dünyanın en büyük portakal suyu üreticilerinden Brezilyalı Cutrale Grubu’nun güç birliğiyle, Türkiye’nin en büyük meyvecilik ve meyve suyu üretimi projesini hayata geçirmek üzere kuruldu.

Çiftliklere ilk fidan 23 Nisan 2011 tarihinde dikildi.

Ekim 2015 tarihi itibariyle beş farklı bölgede, 25 bin dekar alanda kurulu altı çiftlikte, 3 milyon 500 bin dikili meyve ağacına ulaşıldı. Ekili alanların büyüklüğü 3 bin 500 futbol sahasına denk geliyor.

Anadolu Etap çiftliklerinde şeftali, nektarin ve elma başta olmak üzere armut, nar, vişne, kiraz, kayısı, portakal ve erik olarak toplam 10 farklı meyvenin 150 cinsi yetiş Deneme bahçelerinde ise yüzlerce meyve çeşidi ve cinsleri mevcut.

DOAL

Doal markalı meyveler, tüketicilerin hem çocukları hem de kendileri için doğallığından şüphe duymadan, güvenle tüketebilecekleri Türkiye’nin ilk sertifikalı bir meyve markası.

Doal tüketcilere Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyveyi sunmayı, Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle taahhüt ediyor.

Doal markalı meyveler uluslararası gereçerliliği olan GlobalG.A.P ve Türkiye’de geçerli olan İyi Tarım Uygulamaları sertifikalarına sahip; Duyarlı ve Kontrollü Tarım uygulamaları ile yetiştiriliyor.

Anadolu Etap’ın hem kendi çiftliklerinde yetiştirdiği, hem de kontrolündeki bahçelerden temin edilen ve Doal markası ile satışa sunulan meyveler, 600 farklı aktif maddenin kontrolünün yapıldığı testlerle analiz ediliyor.

Doal markalı meyveler İstanbul’daki Migros ve Carrefour gibi zincir marketlerde satılmaya başladı.

Yaz döneminde ise Türkiye genelindeki tüm ulusal zincirlerde yerini almaya baş Ayrıca seçkin hal noktalarındaki toptan satışlar aracılığıyla, önde gelen manavlarda da satılacak.

Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyve taahhüdü veren Doal’ın hedefi, sertifikalı meyve markası bilincini yaratmak ve iki sene içinde tüketiciler nezdinde akla gelen ilk meyve markası olmak.

İstanbul’daki zincirlerde satışa başlandı
Tüm tüketicilerin doğallığından şüphe duymadan, gönül rahatlığı ile yiyebileceği Doal markalı meyvelerin satışı, İstanbul’daki Migros ve Carrefour gibi zincir marketlerde başladı. Yaz döneminde ise Türkiye genelindeki tüm ulusal zincirlerde yerini almaya başlayacak Doal markalı meyveler, ayrıca seçkin hal noktalarındaki toptan satışlar aracılığıyla, önde gelen manavlarda da satılacak.

Doal, bölünmüş arazi yapıları nedeniyle küçük ve orta ölçekli üreticilerin yer aldığı, markalaşmanın olmadığı Türkiye pazarında tüketicilerin doğal ve güvenilir meyve markasına olan ihtiyacına cevap verecek. Anadolu Etap, Doal’ın sertifikalı meyve markası bilincini oluşturarak, iki yıl içinde pazarda ilk akla gelen meyve markası olmasını hedefliyor.

Anadolu Etap hakkında;

Anadolu Grubu, Özgörkey Holding ve Brezilyalı Cutrale Grubu işbirliği ile 2009 yılı sonunda kurulan Anadolu Etap, Avrupa’nın önde gelen meyve suyu ve taze meyve firmalarından birisi olma stratejisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.

Kendi fabrikalarında oluşan yüksek kaliteli hammadde ihtiyacını ve taze meyve sektöründeki talebi karşılamak amacıyla 2010 yılında plantasyon yatırımlarına başlamıştır. İlk fidan dikimini 23 Nisan 2011 tarihinde gerçekleştiren Anadolu Etap, Ekim 2015 itibariyle beş farklı bölgede 25.000 dekar alanda kurulu altı çiftliğinde 3,5 milyon dikili meyve ağacına ulaşmıştır.

Anadolu Etap 2020 yılında 50.000 dekar arazi üzerinde 10 milyon meyve ağacına ulaşmayı hedeflemektedir. Çiftliklerde vişne, kayısı, armut, elma, erik, kiraz, şeftali, nektarın ağaçlarının dikimi yapılmakla birlikte deneme bahçelerinde onlarca çeşit meyve çeşidi ve cinsi farklı.

Bu bilgileri edindikten sonra Beslenme Uzmanı Dilara Koçak meyvenin hayatımızdaki önemini ve nasıl tüketmemiz gerektiği ile ilgili bilgiler verdi. Günde üç porsiyon meyve yiyebiliyoruz eğer meyve yedikten sonra karnım acıkıyor diyorsanız yoğurt veya yanında bir bardak süt ile yemeyi deneyin. Üç porsiyon derken tabi üç dolu porsiyon değil. Bir porsiyonda 1 elma veya 3 mandalina veya yarım nar gibi:) Meyveyi suyundan ziyade posası ile yemeye çalışın hiç yiyemiyorsanız suyunu sıkarak tüketin ve çocuklarınıza da mutlaka yedirin.

Bu keyifli gün için emeği geçen herkese teşekkürlerimle. Sevgiyle kalın…

Benzer Yazılar

Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali

Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali

Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali   Dünya Bankası’nın en rekabetçi 7 şehirden biri olarak seçtiği, UNESCO’nun 116 şehir arasında gastronomi alanında Yaratıcı Şehirler Ağı’nda (UCCN) Türkiye’yi temsil eden ilk şehir olan Gaziantep, dünyanın en önemli...

Süt Gerçekleri

Süt Gerçekleri

Süt Gerçekleri   Geçtiğimiz günlerde katıldığım Esra Ceyhan moderatörlüğünde gerçekleşen, Prof.Dr. Neriman İnanç hanımın tüm sorularımızı cevapladığı süt gerçeklerini öğrendiğim bir event'e katıldım ve sizlerle o gün edindiğim bilgileri paylaşmak istiyorum....

Fairy Platinum Plus

Fairy Platinum Plus

Fairy Platinum Plus   Anti-mat teknolojisi ile mutfakta kullandığımız tencereden tavaya özelikle yıllar içinde matlaşmaya başlayan çelik ürünlerin temizliğinde yeni gibi tertemiz sloganı ile yola çıkan Fairy yeni ürünü Platinum Plus etkinliğinden bilgiler ve...

0/5 (0 Reviews)

Pin It on Pinterest

Share This