Spor hepimizin hayatında olması gereken bir aktivite. Uzmanlar ve tıp çevreleri bunu ekseriyetle öneriyor. İster eğlenceli sporlar yapabilir, isterseniz bunu sadece belirli oranda yürüyüş ile sınırlandırabilirsiniz. Fakat bir şekilde vücudu çalıştırmak gerekiyor. Fakat iş bununla bitmiyor. Spor sonrası yiyecekleri en az spor kadar önemli. Peki spordan sonra ne yenir? Spor sonrası yemek tarifleri için tavsiyelerimiz sizlerle.

Spordan sonra ne yenir? diye soranlar vücutlarını çalıştırıp, yağ oranlarını düşürdükten sonra kötü bir öğün ile bu çabalarının boşa harcanmasını istemiyor. Kilo vermek, forma girmek için gerçekten beslenme programı ve spor sonrası yiyecekleri büyük önem arz ediyor.

Spordan Sonra Ne Yenir

SPOR SONRASI NE YEMELİYİZ?

Bu konuda verilebilecek en basit cevap protein bazlı yiyeceklerdir. Spor gibi vücudu zorlayan, kasları yıkan bir aktivite sonrası vücudun yeniden kendini toparlama sürecinde protein oranı yüksek yiyecekler yemek bir hayli önemli.

Ve elbette bu çabanızın boşa gitmemesi için yağdan uzak durmak gerekiyor. Ancak vücudun kaybettiği enerjiyi alması için enerji oranı da yüksek tutulmalı.

İşte bu nedenle;

  • Süt ve süt ürünleri
  • Kinoa
  • Balık
  • Muz
  • Salata
  • Ananas
  • Yulaf Ezmesi
  • Yeşil yiyecekler
  • Haşlama tavuk

gibi yiyecekleri yemek ve bunların vereceği enerjileri almak bir hayli önemlidir ve gereklidir. Bu malzemeler ile yağ oranı az yemekler de yapabilirsiniz ve bunları çeşitli soslarla renklendirip, sağlıklı ama salt biçimde lezzetsiz gelecek bu gıdaları daha çekici hale getirebilirsiniz.

YEMEĞİ SPORDAN SONRA MI YEMELİYİZ?

Sporcuların bir çoğu bu ikilemde kalabiliyor. Evet, spordan sonra ne yediğinize dikkat ederek yemek yemeniz son derece faydalıdır. Bunun nedeni spordaki yoğun aktivite nedeniyle vücutta büyük bir enerji ve protein açığı oluşmasıdır. Bu nedenle sporun üzerinden geçen yarım saat ila 45 dakika sonrasında bir öğün yemek yenebilir. Ama az önce bahsettiğimiz gibi ne yediğiniz burada kritik konudur.

Pin It on Pinterest

Share This